< inapoi


Informatii generale / Corp profesoral / Detalii



Conf. univ. dr.
Florina Pinzaru
[email protected]

Studii

  • Doctor în economie la ASE Bucureşti (2004-2007);

  • Masterat de Marketing strategic la ASE Bucureşti (2005-2007);

  • Visiting student, Cycle International d’Etudes Politiques, parcurs educațional Marketing et Communication la Institut d’Etudes Politiques (Sciences-Po) Paris (2001-2002);

  • Licenţă în Relaţii Economice Internaţionale la REI-ASE Bucureşti (1998-2003);

  • Licenţă în Comunicare şi Relaţii Publice la FCRP-SNSPA Bucureşti (1998-2002).



Experienta

  • Decan interimar al Facultăţii de Management, SNSPA (din 2011).

  • Conferenţiar universitar la†SNSPA. Cursuri: Marketing; Ştiinţe economice. Marketing și management; Strategii de poziţionare a brandurilor (†Facultatea de Comunicare și Relaţii Publice); Management general; Bazele marketingului; Comunicarea externă a firmei (Facultatea de Management).

  • Director executiv al Masteratului de Management și comunicare Ón afaceri (din 2004) și al Masteratului de Brand Management și comunicare corporatistă (din 2009), FCRP-SNSPA.

  • Director Laborator de cercetare Ón Strategii de piaţă și comunicare, Centrul de Cercetare Ón Comunicare (din 2012)



  • Consultanță și coordonare comunicare de marketing la GDF SUEZ Energy România†(din 2006);

  • Trainer (din 2007). Traininguri pentru firme multinaționale, firme românești, instituții publice, pe teme de: Marketing; Management strategic; Relații publice; Comunicare; Marketing industrial; B2B Marketing; Marketingul ONG-urilor; Tehnici de negociere; Comunicare internă; Comunicare în timp de criză etc.

  • Cadru didactic asociat la Facultatea de Relaţii Economice Internaţionale, ASE - titular al cursului de Relations publiques et organisation des événements (2008-2009; 2009-2010);

  • Cadru didactic asociat la Facultatea de Management, ASE  -  curs de Comunicare în afaceri (2005-2007);

  • Freelancer relaţii publice prin Evolutiv pentru Mobexpert (2004 – 2005).

  • Coordonare activităţi metodologice şi comunicare pentru Universitatea Virtuală de Afaceri (2003-2005);

  • Consilier relaţii publice la Ministerul Educaţiei şi Cercetării (2003).




Lucrari publicate
Cărţi publicate:

  • Pînzaru, Florina, Manual de marketing: principii clasice şi tehnici moderne eficiente, Editura C.H. Beck, Bucureşti, 2009;

  • Stănciugelu, Irina; Pînzaru, Florina, Imagine şi comunicare în afaceri, UVA, Bucureşti, 2004;

  • Zbuchea, Alexandra; Pînzaru, Florina; Galalae, Cristina, Ghid esenţial de promovare, Editura Tritonic, Bucureşti, 2009.


Capitole în cărţi publicate:

  • Nicolescu, Luminiţa; Pînzaru, Florina, “Imaginea României în presa străină”, în Nicolescu, Luminiţa (editor), Imaginea României sub lupă! Branding şi rebranding de ţară, Editura ASE, Bucureşti, 2008;

  • Pînzaru, Florina; Zbuchea, Alexandra, „Romanian students on advertising, public relations and marketing”, in Delia Cristina Balaban and Ioan Hosu (editors), PR Trend: Society and Communication, Hochschulverlag, Mittweida, 2009;

  • Pînzaru, Florina, „Relaţiile publice, de la vis la realitate pentru IMM-uri”, în Delia Balaban (editor), PR Trend.Teorie şi practică în relaţiile publice şi publicitate, Editura Accent, Cluj-Napoca, 2005;

  • Pînzaru, Florina;  Zbuchea, Alexandra, „Marketingul marilor cauze”, în Alexandra Zbuchea (editor), Comunicare eficientă pentru organizaţii şi instituţii non-profit, Editura Comunicare.ro, Bucureşti, 2006.


Autor de articole de specialitate,  în publicaţii indexate naţional şi internaţional, dintre care (selecţie):

  • Braşoveanu, Iulian; Pînzaru, Florina, „Piaţa şi moneda: instrumente economice ale Europei politice”, Economie teoretică şi aplicată, nr. 8 (503) / octombrie 2006, pp. 73-79.

  • Pînzaru, Florina, „Euro, subiect sau instrument de marketing”, Management & Marketing, nr. 3 / toamna 2006, pp. 125-134.

  • Pînzaru, Florina, „A Mandatory decision: the internal marketing strategy”, in Business Excellence, edited by Constantin Brătianu, Dorin Lixăndroiu, Nicolae Al. Pop, Review of Management and Economical Engineering, Special Issue, vol. 6, no. 6, 2007, pp. 150-155.

  • Nicolescu, Luminiţa, Păun, Cristian, Popescu, Alina Irina, Drăghici, Alina, Pînzaru, Florina, „National identity – an essential element for country branding. The case of Romania”, in Business Excellence, edited by Constantin Brătianu, Dorin Lixăndroiu, Nicolae Al. Pop, Review of Management and Economical Engineering, Special Issue, vol. 6, no. 6, 2007, pp. 78-83.

  • Nicolescu, Luminiţa; Diaconescu, Mirela; Pînzaru, Florina, “The Image of New Member States in European Union: The Case of Romania”, The International Journal of Interdisciplinary Social Sciences, Volume 2, Issue 6, pp.175-184.

  • Pînzaru, Florina, „Towards a European Identity by the Currency: the Euro and Its Perceptions by Romanians”, Proceedings of the Globalization and Policies of Development: International Conference: May 17-19, 2007: Bucharest, Romania, Editura Comunicare.ro, 2007, pp. 381-390.

  • Pînzaru, Florina; Zbuchea, Alexandra; Galalae, Cristina, “Marketing Strategies Develeopment within Romanian Companies in the Context of the Global Economic Crisis. Case Study: the Automobile Market”, Globalization and Changing Patterns in the Public Sphere, Editura Comunicare.ro, Bucureşti, 2009, pp. 209-220.

  • Pînzaru, Florina; Galalae, Cristina, „Internal Marketing in Multicultural Organizations. Case Study on the Romanian Subsidiaries”, Revista română de comunicare şi relaţii publice, vol. 11, nr. 1 (15)/2009, pp. 239-248.

  • Pînzaru, Florina, “On innovation: a theoretical approach on the challenges of utilities marketing”, Economia. Seria Management, Vol. 15, Nr. 1, 2012, pp. 165 – 172.

  • Pînzaru, Florina, “From conjunctural urban storytelling to city branding: an empirical model for Bucharest”, Management Research and Practice, Vol. 4, Nr. 2, 2012, pp. 33 – 44.

  • Pînzaru, Florina; Costin, Claudiu, “Reconsidering negotiation as a new organizational function: an empirical proposal”, Management & Marketing, Vol. 7, Nr. 2, 2012 pp. 339 – 350.



Altele
Membru în proiecte de cercetare academică, dintre care (selecţie):

  • Repoziţionarea imaginii de ţară a României în contextul integrării europene, CNCSIS A, 2006, director prof. univ. dr. Luminiţa Nicolescu – membru echipă.

  • Creşterea eficienţei proceselor suport pentru transferul internaţional de know-how managerial în domeniul cercetării aplicative şi al inovării. Contract PN2 95051/2007, modul Parteneriate. Director de proiect: prof. univ. dr. Daniela Hîncu – membru echipă.

  • Studiu privind tranformarea politicilor de responsabilitate socială corporativă în pârghii ale dezvoltării durabile a României, CNMP, 2007, modul Parteneriate. Director de proiect: conf. univ. dr. Dumitru Borţun – membru echipă.

  • Practica relațiilor publice în muzee, AFCN (Administrația Fondului Cultural Național), 2010. Director de proiect: lect. univ. dr. Alexandra Zbuchea – membru echipă.

  • O nouă comunicare, un nou marketing? Impactul evoluțiilor din macromediu și al modelelor teoretice asupra practicii de marcom din România: o cercetare exploratorie, SNSPA-FCRP, 2012. Director proiect: lect. univ. dr. Florina Pînzaru.